Safety Car: a biztonsági autó
Biztonsági autó: a felvezető kör előtt a pályán körbefutó autó.
Mercedes-Benz biztonsági autók
1996 | C 36 AMG |
1997-99 | CLK 55 AMG |
2000 | CL 55 AMG |
2001-02 | SL 55 AMG |
2003 | CLK 55 AMG |
2004-05 | SLK 55 AMG |
2006-07 | CLK 63 AMG |
2008-2009 | SL 63 AMG |
Elődök
A találmány a tengerentúlról érkezett. Ott PaceCar-nak nevezték. A Formula 1-be az 1973-mas Kanadai Grand Prix-n már bevetettek egy Porsche 914-est, érdekes módon, mégis csak 1992-ben tették kötelezővé. Ayrton Senna halálában például merész pletykák szerint közrejátszhatott az is, hogy a biztonsági autó túlontúl is lelassította a mezőnyt, ezálttal kihűlhettek Senna gumijai.
A sofőr
Bernd 1971. május 29-én született Waiblingben, Németországban. Versenyzői karrierjét relatíve későn, a nyolcvanas években kezdte Kart-ozással. Az ezt követő években folyamatosan lépkedett felfelé az autósport 'szamárlétráján' és olyan neves sorozatokban tette le a névjegyét, mint a Porsche Carrera Kupa, a Formula-Ford, vagy a DTM. A Safety Car számokban
Motor
V8, 6,3 literes
Nyomaték:
630 Nm
Lóerők:
481 LE
Fékek
ABS, elöl 390 mm átmérőjű vegyes anyagú, hátul 330 mm átmérőjű acél tárcsák
Futóművek
235/35 R19 - 265/30 R19
Meghajtás
Hátsókerék-meghajtású
Hossz, szélesség, magasság::
n.a.
Súly (kg):
1600 kg (majd' 150 kg-mal könnyebb, mint az utcai változat)
Bernd Mayländer és a Safety Car
Medical Car: az orvosi autó
A Safety Car mellett egy másik autó is készen áll a pályákon. Az orvosi autó alapjául a nemrég bemutatott új C osztály kombiváltozatának csúcsverziója, a C63 AMG Estate szolgál. Az SL-től technikailag a karosszérián kívül mindössze a sebességváltóban különböző C Estate lesz majd a 2009-es idényben a francia Dr.Jacques Tropenat és a belga Dr.Gary Harstein irodája. Az orvosok idén is minden futam első körét a mezőny mögött teszik meg, hiszen ekkor a legnagyobb az esély egy esetleges (tömeg)balesetre.
Az orvosi autó: